Zoek in ons Hulp Centrum.
-
Kan ik een factuur per post ontvangen?
Nee, dit is niet mogelijk.
We sturen u elke maand per email de factuur als PDF bijlage.
De PDF is zo opgemaakt dat u deze makkelijk zelf kunt uitprinten indien u deze in uw boekhouding wenst op te nemen.
-
Kan ik met acceptgiro betalen?
Nee, dit is niet mogelijk.
-
Ik zit in de schuldhulpverlening, hoe nu verder?
Indien er sprake is van schuldhulpverlening, dan dient u de schuldhulpverlenende instantie te informeren dat Fiber een van de crediteuren is. Uw schuldhulpverlener zal dan een beschikking/machtiging met een begeleidend schrijven moeten zenden naar:
Fiber Nederland
Postbus 60228
1320 AG Almere
U bent zelf verantwoordelijk voor het informeren van uw schuldhulpverlener. Ook dient u zelf zorgt te dragen voor tijdige betaling.
-
Waar kan ik mijn facturen terugvinden?
Door de overgang naar een nieuw administratief systeem, is het op dit moment niet mogelijk om zelf uw facturen op te vragen. U kunt een verzoek tot verzending van uw oude facturen per email doen bij onze klantenservice.
-
Wat zijn de betalingsgegevens van Fiber Nederland?
Let op vanaf 1 april 2019 is het rekeningnummer van Fiber Nederland gewijzigd.
Fiber Nederland is een merk van XS Provider B.V. onder deze naam wordt de automatische incasso gedaan.
IBAN: NL 30 RABO 0337 2353 41 Tnv XS Provider B.V.
Let op : Indien u zelf een betaling doet vermeld altijd uw klantnummer.
-
Mijn dienst(en) zijn afgesloten, wat moet ik doen?
Diensten van Fiber NL worden geblokkeerd voor gebruik nadat u niet heeft betaald ondanks een betaalherinnering. Na ontvangst van uw betaling worden de diensten hersteld, houdt u daarbij wel rekening met twee tot drie dagen verwerkingstijd. Fiber NL zal aansluitkosten in rekening kunnen brengen.
-
Ik kan mijn achterstand niet in een keer betalen. Wat nu?
Indien u een betaalregeling of uitgestelde betaling wenst, dan kunt u dit telefonisch aangeven via onze klantenservice of via een MyFiber-ticket. Fiber zal hierna een betaalregeling opstellen en via MyFiber naar u toezenden. U bent zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de betaaltermijnen.
Fiber brengt €7,50 opstartkosten in rekening per betaalregeling en €2,50 per termijn. Dit houdt in dat als u een betaalregeling voor 1 termijn wenst, dan wordt €10,00 in rekening gebracht. Bij een betaalregeling van 3 termijnen wordt €15,00 in rekening gebracht.
Indien u bent afgesloten van één of meerdere diensten, zal per situatie bekeken worden welke dienst weer aangesloten wordt. Fiber brengt u €10,00 aansluitkosten in rekening.
-
Hoe kan ik een rekeningnummer wijzigen?
U kunt uw rekeningnummer niet zelf wijzigen. De makkelijkste manier om uw rekeningnummer te wijzigen is een email te sturen. Vermeld daarbij uw klantnummer, het oude rekeningnummer en het nieuwe rekeningnummer.
-
Wat gebeurt er als een automatische incasso / betaling mislukt?
U heeft bij uw aanmelding bij Fiber NL een machtiging tot automatische incasso afgegeven. Zorg daarom voor voldoende saldo op uw rekening. Indien een automatische incasso mislukt, zal Fiber u hierover informeren. Zorgt u dan zo snel mogelijk voor een handmatige overschrijving van het openstaande saldo.
-
Wanneer incasseert Fiber Nederland het abonnementsgeld?
Fiber Nederland incasseert rond de 20ste van iedere maand.
De abonnementskosten betaalt u per maand vooruit.
Eventueel verschuldigde verbruikskosten voor oa. bellen betaalt u achteraf.
-
Kan ik een factuur per post ontvangen?